Dec 2, 2012

Warna-Warni Kehidupan.Forgive.

As Salam..

Ape khabar kamu?
Sihat?
Ape citer skrg ni?
Wat pe sekarang ni?
Ada kat mne sekarang?
Dengar2 pegi Lumut eh?
n bla..bla...bla...

Terlalu banyak persoalan, terlalu ingin tahu. Tiba-tiba rindu itu semakin kuat. Yup. Aku x berhak. langsung x berhak. Apatah lagi untuk bertanya. Tapi hati itu terlalu degil.Hati itu keras.Sakit itu dah jadi kebal. Degil. 


'Dah ad yang nak, Klu dia ikhlas, terima je la..ke ko still tggu **** ? sampai ble?' 
ak jawab: nope..aku xberhak nak tggu dia aku tau si dia tgh bahagia, hepi n dia dah punyer chenta hati.
Hati itu masih terkunci rapat. sampai tiba masanyer.InsyaAllah ada yang mampu buka.Hinggalah Dia ungkapkan kalimah ini 'Kunfayakun..

Fikiran jahat itu berbisik..
'Sebab kamu aku jadi macam ni, 
'Kalau la dulu kita xpernah kenal', 
'Sebab kamu pintu jati aku masih tertutup sampai sekarang',
'Sebab kamu aku sedih', 
'Sebab kamu aku masih x dapat terima yang lain', 
'Sebab kamu aku menangis', 
'Sebab kamu terkadang aku jadi lemah sendiri', 
'Sebab kamu wujud benci itu',
'Sebab kamu aku hampir jadi seorang yang pendendam!'
'Sebab kamu hati aku jadi terlalu degil',
'Sebab kamu aku selalu kena marah bila ungkapan rindu itu aku luahkan sahabatku', 
'Sebab kamu aku buat dia jadi rimas'
'Sebab kamu terkadang aku benci diri sendiri', 
'Sebab kamu aku ingin menangis'


Tapi aku x terlalu zalim, hati aku x terlalu jahat..sayang aku pada kamu x mengizinkan aku untuk menyalahkan kamu sepenuhnyer, x mengizinkan aku untuk membenci kamu.

Hati itu cakap..
'Sabar, ada hikmah atas sakit yang kau rasa'
'Aku maafkan kamu'
'Doakan kebahagiaan dia'
'Sebab dia jugak kau jadi kuat'
'Jangan pernah benci dia sebab dia pernah buat kamu tersenyum' 
'Dia pernah buat kamu merasa bahagia'
'Dia pernah mengajar kamu erti cinta' 
'Sebabkan dia jugak kamu lebih berhati-hati kini' 

 
Ya Allah..
Andai dia sememangnyer bukan untukku, Kau hapuskan cintakan dan rindu ini. Damaikan hatiku dengan segala ketentuan-Mu. Kurniakan aku seorang Imam yang boleh membawa aku ke jalan-Mu. Bukakan pintu hati ini untuk menerima yang selayaknnyer bila tiba masanyer. Amin...

Sometimes, you forgive people simply because you still want them in your life..and always remember that life mores pretty fast. If you don't stop to look around once in a while, you might miss it...:)

No comments:

Related Posts with Thumbnails